Zmiany na Paul Ricard

O ile pamięć mnie nie myli, tor Paul Ricard przechodził pewne zmiany przed ubiegłym sezonem... Prace trwały dwa miesiące i dotyczyły wymiany nawierzchni, ale zmodyfikowano także cztery zakręty i poszerzono tor w wejściu w zakręt La Verrerie, Virage du Camp i Virage du Pont prowadzący na prostą staru - mety.

No cóż, Francuzi będą musieli ponownie popracować nad torem, jako, że w trakcie zeszłorocznego Grand Prix kierowcy narzekali na wjazd do pitlane. Zgłoszono zastrzeżenia, co do bliskości stanowiska Mercedesa przy samym wjeździe. Wjazd wymagał nagłego skrętu w lewo dokładnie przed stanowiskiem niemieckiego zespołu. Stanowiło to zagrożenie dla pracujących tam członków zespołu, szczególnie, kiedy nawierzchnia była mokra. W trakcie zeszłorocznego weekendu wyścigowego, Charlie Whiting, już po pierwszym treningu, zdecydował się obniżyć limit prędkości w alei serwisowej z 80 km/h do 50 km/h.

W związku z powyższym, przed GP Francji w tym roku, wjazd zostanie przeniesiony z miejsca przy głównej prostej i ma znaleźć się pomiędzy zakrętami 11 i 12 (przed Virage de Bendor). Decyzja, co do limitu prędkości w alei serwisowej ma dopiero zostać podjęta.

 


Drukuj