Opony na sezon 2019

Co nowego na temat opon Formuły 1 w sezonie 2019?

Oto najwazniejsze informacje

Trzy kolory, pięć mieszanek.
W trakcie każdego wyścigu będą używane opony z oznaczeniami w 3 kolorach. Biel oznacza najtwardszą mieszankę weekendu, kolor żółty średnią i czerwień najbardziej miękką. Oczywiście, na cały sezon przygotowano 5 różnych mieszanek. Oznaczono je numerami od C1 do C5, odpowiednio od najtwardszej do najbardziej miękkiej.

Prototypy
Przygotowano także opony bez oznaczeń. Będą one wykorzystywane w trakcie testów, w celu dokonania oceny potencjalnych kierunków rozwoju.

Różne temperatury
Nowością w sezonie 2019 jest redukcja maksymalnej temperatury kocy grzewczych do 80o dla opon tylnych. Koce stosowane na opony przednie mają nadal maksymalną temperaturę 100o C. Tak wysoka temperatura pomaga rozgrzać przednie opony, jednocześnie ograniczając ryzyko granulowania.

Cieńszy bieżnik
Delikatniejszy bieżnik zastosowany został podczas niektórych wyścigów w 2018 roku. Dotyczyło to torów, na których położono nowy asfalt, gdzie mogłoby wystąpić nadmierne nagrzewanie się opon. Z podobna sytuacja będziemy mieć do czynienia w sezonie 2019.

Nowe opony pośrednie i deszczowe
W tym sezonie kierowcy będą mieli do dyspozycji zupełnie nowe opony pośrednie (intermediate) , przystosowane do szerszego zakresu warunków atmosferycznych, niż poprzednie.
Daje to bardziej efektywne odniesienie zarówno do opon gładkich jak i deszczowych, a także poprawienie wydajności. Opony deszczowe są także zupełnie nowe, z większą odpornością na aquaplaning i lepszymi właściwościami jezdnymi w ulewnym deszczu.

Bez deszczowych opon zapasowych.
W ubiegłym roku były dwa równoległe zakresy opon deszczowych i pośrednich: jeden dla wyższych temperatur i jeden dla niższych temperatur. W tym roku opony stały się bardziej wszechstronne, więc mamy tylko jeden rodzaj opon pośrednich i jeden deszczowych.

Co istotne:

  1. Każdy kierowca musi zachować na Q3 1 zestaw najbardziej miękkich opon z trzech dostarczanych przez Pirelli na dany weekend. Zestaw ten zostanie zwrócony tym kierowcom, którzy zakwalifikują się w pierwszej dziesiątce. Pozostali kierowcy będą dysponować nimi w trakcie wyścigu.
  2. Każdy kierowca musi mieć obydwa zestawy opon przygotowane na wyścig.
  3. Zespoły mają dowolność wyboru spośród pozostałych 10 zestawów, z 13 dostępnych w trakcie weekendu wyścigowego.

Wybór rodzajów opon, spośród wskazywanych przez producenta, musi nastąpić na 14 tygodni przed weekendem wyścigowym poza Europą i na 8 tygodni przed Grand Prix europejskim.

 

Zestawy dostarczane na GP Australli

GP Aus nomau2019 747081

 

Zestawy dostarczane na GP Bahrainu

GPBahrain nombh2019 708728

 

Zestawy dostarczane na GP Chin

GPChiny nomcn2019 281112

 

Zestawy dostarczane na GP Azerbejdżanu

GP Azer nomaz2019 342795

 
Zestawy dostarczane na GP Hiszpanii

GPSpain nominations2019 es en 708507


Zestawy dostarczane na GP Monako

nominations 2019 mc 725132

Zestawy dostarczane na GP Kanady

GPCan nominations2019 ca 992243

foto: Pirelli


Drukuj