Dobry start, dobra jazda

Taką wiadomość skierował zespół Mercedesa do Lewisa Hamiltona po wygranym wyścigu w Szanghaju.

I trudno się dziwić, to naprawdę był świetny start i dobry wyścig Brytyjczyka. Valtteri Bottas ponownie musiał uznać wyższość swojego zespołowego kolegi. Fin zajął 2. miejsce w Chinach, ale z podejściem, jakie prezentuje od początku sezonu, z pewnością nie jest to osiagnięcie, z którego jest zadowolony. Nie taki był jego cel.

Po bardzo ciepłej sobocie, w niedzielę temperatura na torze w Szanghaju spadła do 21 stopni C, a toru do 29, czyli o ponad 70C w stosunku do sobotnich kwalifikacji. To ważne, ze względu na zużycie opon i to taktyka  dotycząca opon odegrała w GP Chin bardzo ważną rolę. Zespoły monitorowały się nawzajem i reagowały na poczynania konkurentów. Warto zauważyć, że to Red Bull dyktował zmiany. Każdą serię pit stopów rozpoczynał Max Verstappen, a po nim na zmianę opon zjeżdżali kierowcy Mercedesa i Ferrari.

Pierwsza piątka, która wystartowała na średniej mieszance (jak w Q2), również znalazła się na pierwszych pięciu miejscach na mecie, choć w nieco innej kolejności. Pozostali kierowcy z pierwszej dziesiątki rozpoczęli wyścig na używanych miękkich oponach. Zawodnicy startujący z miejsc 11-18 wybrali mieszankę średnią.  A startujący z alei serwisowej Giovinazzi i Albon wyjechali na oponach miękkich.

Weekend w Chinach był pewnie frustrujący dla Charlesa Leclerca. Młodszy kierowca Ferrari nie pokonał swojego partnera w kwalifikacjach, ale miał udany start i wyprzedził go na pierwszym okrążeniu wyścigu. Już od piątku było wiadomo, że prędkość Ferrari na prostych nie jest wystarczająca, by zdobyć przewagę nad Mercedesem. W tej sytuacji, zespół zdecydował, że tym, który ma walczyć z o podium jest Sebastian Vettel. Leclerc otrzymał polecenie przepuszczenia Vettela. Taki ruch zespołu naraził oczywiście Leclerca na atak Maxa Verstappena, który nie omieszkał wykorzystać swojej szansy. Leclerc musiał zadowolić się 5. miejscem w wyścigu. Interesująco wyglądała także walka Verstappena z Vettelem. Kierowca Red Bulla oczywiście miał apetyt na miejsce na podium i zaciekle atakował Niemca. Udało mu się nawet pokonać go w jednym z zakrętów, ale kierowca Ferrari  po wewnętrznej wyprzedził ponownie.

Pierre Gasly zameldował się na najwyższym, 6. miejscu spośród zawodników rozpoczynających wyścig na miękkich oponach, zanim użył pozostałych dwóch mieszanek. Co ciekawe,  Francuz zjechał, aby 3. raz zmienić opony – ponownie na miękkie – na jedno kółko przed końcem wyścigu i jest autorem najlepszego czasu okrążenia  GP Chin. Dobrze wykorzystał zestawy mieszanek także Alexander Albon. Kierowca McLarena zdobył 1 punkt, za 10. miejsce, na którym udało mu się zakończyć wyścig, rozpoczęty przecież z pit lane. Albon zatrzymał się na wymianę opon tylko 1 raz, aby zmienić miękkie, na których wystartował, na twarde.

Podsumowując, w 3. wyścigu sezonu, w pierwszej dziesiątce, oprócz kierowców Mercedesa i Ferrari znależli się obydwaj kierowcy Red Bulla, jeden zawodnik zespołu Renault, a także Racing Point, Alfa Romeo i Toro Rosso. Krótko mówiąc, niewiele się zmieniło. Z pewnością większe apetyty i możliwości powinny mieć Haas i Alfa Romeo. Zawodzi nadal, tak, jak i w zeszłym sezonie, zespół McLarena. Cieszy wynik Daniela Ricciardo, który w końcu zakończył wyścig na punktowanej pozycji. Czy to jest układ, który zagości na stałe w F1 w tym roku?

 

  Grand Prix Chin

  
Pozycja Numer Kierowca Zespół Czas Liczba
okrążeń
Punkty
1         44  L. Hamilton  Mercedes  1:33:06.350  56  25
2    77  V.Bottas  Mercedes  +6.552  56 18
3    16  S.Vettel  Ferrari  +13.744  56  16
4    33  M.Verstappen  Red Bull  +27.627  56  12
5     5  C.Leclerc  Ferrari +31.276  56  10
6     4  P.Gasly  Red Bull +89.307 56  9*
7     7  D.Ricciardo  Renault + 1 okr 56 6
8    10  S.Perez  Racing Point  +1 okr 56 4
9    23  K. Raikkonen  Alfa Romeo +1 okr 56 2
 10  11  A.Albon  Toro Rosso +1 okr 56 1
11 99  R.Grosjean  Haas +1 okr 56  0
12 26  L.Stroll  Racing Point +1 okr  56  0
  13   20  K.Magnussen  Haas +1 okr  56  0
14 18  C.Sainz  McLaren  +1 okr   56  0
  15    63  A.Giovinazzi  Alfa Romeo  +1 okr   56  0
  16         88  G.Russell  Williams +2 okr 56  0
  17    8  R.Kubica  Williams +2 okr  53  0
18  3  L.Norris  McLaren DNF 53  0
NC 55  D.Kvyat  Toro Rosso DNF 53  0
NC  8  N.Hulkenberg  Renault DNF 16  0

 * Dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie.

foto:Mercedes

 


Drukuj