3. sesja na Circuit de Catalunya

Ostatnia sesja dla Hamiltona.

Dobrze znany tor, ale czy to wystarczy? Kilka incydentów z pewnością na to nie wskazuje.

Po pierwsze, co ciekawe, po wczorajszych treningach, Pirelli skorygowało limit PSI dla tylnych opon, obniżając wartość aż do 19,5. Oznacza to, że zespoły wracają ponownie do pracy nad balansem i ustawieniami. Włoski producent opon dał zespołom wybór najtwardszych trzech mieszanek na wyścig w tym tygodniu - C1, C2 i C3. Najtwardsza C1 zdecydowanie prowadziła się lepiej wczoraj, ale wielu kierowców zmagało się z rozgrzewaniem opon. Należało spodziewać się dzisiaj wielu przejazdów na miękkiej mieszance, ponieważ zespoły starają się zoptymalizować swoje ustawienia przed kwalifikacjami. W sobotę pojawiło się trochę zachmurzenia i temperatura była nieco niższa na torze de Catalunya: 210C, nawierzchnia toru to około 280C. To może pomóc Ferrari w dalszej części dnia, czyli w kwalifikacjach.
 
Mechanicy Lewisa Hamiltona, który był wczoraj mniej zadowolony z balansu swojego samochodu i narzekał na brak przyczepności, mieli sporo pracy przed 3. sesją treningową. Obecny mistrz świata, choć nie miał problemu z miękkimi oponami, ewidentnie walczył z twardą mieszanką opon. Tymczasem w Ferrari ulepszona specyfikacja silnika oraz pakiet części aerodynamicznych zostały zamontowane do samochodów Sebastiana Vettela i Charlesa Leclerca.

Już w pierwszej części sesji Sebastian Vettel wykonał obrót na torze. Kierowcy mogą bardzo dobrze znać ten tor, ale to nie znaczy, że od czasu do czasu nie popełniają błędów. Vettel wszedł zbyt głęboko w zakręt 14 i stracił przyczepność tyłu samochodu. Zagadnienie opon naprawdę daje się we znaki w Hiszpanii. Następnym kierowcą narzekającym, dla odmiany na nadmierne zużycie średniej mieszanki, był Hulkenberg. Kierowca Renault przejechał na nich raptem 12 okrążeń.
Lewis Hamilton pojawił się po raz pierwszy na zestawie średnich opon. Wyglądało na to, że Mercedes ponownie oszczędza zapasowy zestaw miękkich na kwalifikacje. Bottas wyjechał także na średniej mieszance. Niestety, Fin wypadł w pułapkę żwirową w zakręcie 5. Powtórki pokazały, że w połowie zakrętu tył bolidu stracił przyczepność i obracając się, wylądował w żwirze. W niższych temperaturach występuje ewidentnie problem z dogrzaniem opon, więc być może nie jest niespodzianką tego rodzaju incydent. Po sprawdzeniu bolidu przez mechaników, już po kilkunastu minutach Bottas wyjechał ponownie na tor na miękkich oponach i natychmiast ustanowił naprawdę dobry czas. 

Przez pierwszą połowę sesji najszybsi byli kierowcy Ferrari. W drugiej części, jak zwykle rozpoczęły się symulacje przejazdów kwalifikacyjnych. Cała czołowa czwórka wyjechała oczywiście na miękkich oponach i to wśród nich trwały przetasowania. Na kilka minut przed końcem sesji najlepszy czas miał Lewis Hamilton. No i tak pozostało do końca, ponieważ sesja została wstrzymana, na skutek problemu George'a Russella. Tym razem kierowca Williamsa nie opanował samochodu w zakręcie 4. i zaliczył wyjazd w pułapkę żwirową i uderzenie tyłem samochodu w barierę. Mechanicy będą mieli co robić przed kwalifikacjami, tym bardziej, ze jak chwilę póżniej się okazało, wymieniona musi zostac skrzynia biegów. To, oczywiście spowoduje nałożenie kary w postaci przesunięcia na polach startowych, ale to w przypadku Williamsa, jak wiemy, nie ma znaczenia.
 

  Grand Prix Hiszpanii

  Sesja treningowa 2

    
    Kierowca  Czas
1     L.Hamilton  Mercedes  1:16.568
2     C.Leclerc  Ferrari  +0.531
3     V.Bottas  Mercedes  +0.555
4     S.Vettel  Ferrari  +0.604
5     R.Grosjean  Haas  +0.624
6     K.Magnussen  Haas  +0.962
7     M.Verstappen  Red Bull  +0.990
8     A.Albon  Toro Rosso  +1.296
9     K.Raikkonen  Alfa Romeo  +1.401
10     C.Sainz  McLaren  +1.435
11     D.Kvyat  Toro Rosso  +1.537
12     N.Hulkenberg  Renault  +1.782
13     S.Perez  Racing Point  +2.088
14     P.Gasly  Red Bull  +2.125
15     L.Stroll  Racing Point  +2.166
16     A.Giovinazzi  Alfa Romeo  +2.172
17     D. Ricciardo  Renault  +2.406
18     L.Norris  McLaren  +2.439
19     G.Russell  Williams  +2.853
20     R.Kubica  Williams  +4.002

 

foto: Mercedes


Drukuj