Drugi dzień testów w Hiszpanii

No i znów Mercedes najszybszy...

Aż chce się powiedzieć, że kto nie wsiądzie do Mercedesa, to jest najszybszy. Czyli W10 jest tak dobry, że kierowca nie ma znaczenia...

Może to jednak być krzywdzące dla Nikity Mazepina, bo kierowca Formuły 2 zakończył serię przejazdów dzisiaj po południu, ostatecznie pokonując barierę 1m16s na swoim ostatnim szybkim okrążeniu. Mazepin, po swoim pierwszym prywatnym teście w samochodzie z 2017 roku, przejechał okrążenie toru Circuit de Catalunya w Mercedesie z 2019 roku w czasie 1m15.775 na oponach C5. Jego czas był tylko 0.264s gorszy od czasu Valtteri Bottasa, ustanowionego wczoraj.

Kierowca Toro Rosso, Alex Albon, zwyciężył w walce o drugie miejsce z Antonio Fuoco (Ferrari) w ciągu ostatnich 30 minut. Albon miał już drugi czas ale Fuoco wyprzedził go kilkanaście minut później. Kierowca Toro Rosso natychmiast jednak odzyskał pozycję z okrążeniem o 0,205 s szybszym, zanim spowodował pojawienie się czerwonej flagi, zatrzymując się w zakręcie 10.

 Testy, Montmelo, 15 maja 2019

  
Pozycja Kierowca Zespół Czas okrążenia
Strata Liczba
okrążeń
1     N.Mazepin  Mercedes  1:15.775 - 128
2     A.Albon  Toro Rosso 1:17.079 1.304 109
3     A.Fuoco  Ferrari 1:17.284 1.509 120
4     C.Leclerc  Ferrari 1:17.349 1.574  127
5     K.Raikkonen  Alfa Romeo 1:17.393 1.618  110
6     J.Aitken  Renault 1:17.621 1.846 75
7     K.Magnussen  Haas 1:18.101 2.326 106
8     N.Yelloly  Racing Point 1:18.212 2.437 83
9     N.Latifi  Williams 1:18.573 2.798 88
10   D.Ticktum  Red Bull 1:19.458 3.683 79
11  O.Turvey  McLaren 1:20.712 4.937  52
12  L.Stroll  Racing Point 1:20.745 4.970  119
13  S.Sette Camara  McLaren 1:21.565 5.790  19

 

Czwarty Charles Leclerc był trzecim najszybszym w testowym Ferrari  na nieoznakowanych oponach Pirelli. Kimi Raikkonen uzyskał piąty czas, tylko 0,044 s wolniejszy niż Leclerc. Jack Aitken przejął bolid od Nico Hulkenberga w Renault i po raz kolejny zespół wykonał stosunkowo niewiele okrążeń, ponieważ testował wiele części rozwojowych. Kevin Magnussen jeżdżący we wtorek, powrócił także w drugim dniu testów i zbierał dane w samochodzie z pakietem udoskonaleń, który Haas przywiózł na Grand Prix Hiszpanii.

Oprócz obrotu Mazepina w sesji porannej były dwa inne przestoje. Nicholas Latifi - dziewiąty najszybszy w tabeli - używający opon C5, zatrzymał się przy wyjeździe z alei serwisowej. Działo się to przerwie spowodowanej przez Dana Ticktuma, który prowadząc bolid Red Bulla zatrzymał się na wyjeździe z zakrętu 10.

McLaren podziełił czas testów pomiędzy swoich dwóch kierowców testujących do tej pory w symulatorach. Oliver Turvey przejechał 52 okrążenia przed przerwą na lunch. Popołudnie było jednak mniej produktywne, ponieważ Sergio Sette Camara - debiutując w zespole - ukończył zaledwie 19 okrążeń, zanim zatrzymał się także w 10. zakręcie i nie pojawił się ponownie.

test day 2 pirelli times

 

foto: Mercedes


Drukuj