Austriacka 3 sesja

Czy Ferrari ma szansę?

Kolejny słoneczny poranek powitał dzisiaj kierowców na torze w Spielberg. Temperatura toru wynosiła nieco poniżej 50o C.

Część zawodników rozpoczęła przejazdy używając opon ze średniej mieszanki, część z miękkiej. Charles Leclerc był pierwszym, który uzyskał najszybszy czas 1:04.826 na miękkich oponach.

Już po kilku minutach kłopoty dotyczące mocy zgłaszał swoim inżynierom Pierre Gasly. Red Bull nakazał mu powrót do garażu. Christian Horner potwierdził, że mechanicy muszą rozwiązać problem. Nadmienił również, że Max Verstappen był zadowolony ze swojego samochodu w piątek i optymalnym osiągnięciem byłoby dla niego, jeśli uda mu się zmieścic pomiędzy kierowcami Ferrari w kwalifikacjach, a potem uzyskanie właściwego tempa w wyścigu.

W połowie sesji Leclerc nadal prowadził w tabeli czasów przed Bottasem i Vettelem. Tych trzech kierowców zjechało następnie do garaży, podczas gdy Hamilton i Verstappen wyjechali na kolejne przejazdy.  Hamiltonowi nie było z pewnością łatwo, bo opony w jego bolidzie nosiły spłaszczenia  po zablokowaniu na  poprzednin okrążeniu.

Na dwadzieścia minut przed końcem sesji Lance Stroll i Pierre Gasly ciągle nie mieli zanotowanego czasu okrążenia. Kierowca Racing Point wyjechał na tor chwilę później.  Powtórki pokazały, że jest wielu kierowców, którzy próbują wykorzystać wysokie krawężniki, przenosząc dodatkową prędkość przez zakręty. Jak już wczoraj było widać to dośc ryzykowne posunięcie. Można zyskać kilka dziesiątych sekundy, ale można także stracic skrzydło... 

Valtteri Bottas wyjechał na świeżych miękkich oponach i odnotował najlepszy czas. Cieszyć się mógł tylko przez chwilę. Walka o czas na dobre rozpoczęła się na kilkanaście minut przed końcem sesji. Leclerc był szybszy od Vettela. Hamilton zapisał na swoim koncie czas okrążenia wolniejszy tylko o 0,010 sekundy od Leclerca. Valtteri Bottas ustąpił mu o 0,101 sekundy. Pierwszym, który odnotował czas poniżej, 1:04 był Charles Leclerc.

Nie była to dobra sesja dla Haasa. Kevin Magnussen musiał zakończyć ją wczesniej, na skutek spadku ciśnienia oleju i jego bolid znalazł się u mechaników.  Zespół poinformował później, że wiązać się to będzie prawdopodobnie z wymianą skrzyni biegów, a to, jak wiemy, może przesunąć go na koniec stawki na starcie do wyścigu. Zależy to oczywiście od tego, czy będą to elementy z zasobów Magnussena, czy nowe. Byłby to już trzeci kierowca z karą za wymianę elementów samochodu. Poprawki wykonywane w garażu Red Bulla w samochodzie Pierre'a Gasly'ego także nie do końca przyniosły pożądany efekt. Francuz ponownie narzekał na brak mocy.

Na kilka minut przed końcem sesji najlepszym ze środka stawki był Lando Norris, który z 6. czasem mieścił się jeszcze w zakresie 1 sekundy straty do prowadzącego Leclerca. McLaren powinien dobrze radzić sobie na torze w Austrii, ale czy będzie miał wystarczająco dużo tempa - lub wystarczająco dużo pewności siebie - aby spróbować przejść do Q2 na średnich oponach, tak jak prawdopodobnie zrobi najlepsza szóstka?

Charles Leclerc wykazał się dobrym tempem, ale trudno było stwierdzić, czy to wszystko na co go stać. Wkażdym razie skończył tę sesję z najlepszym wynikiem, wyprzedzając Hamiltona i Bottasa. Jak twierdził Lewis Hamilton w rozmowie ze swoim inżynierem, miał jeszcze zapas, a więc będzie w stanie uzyskać w kwalifikacjach lepszy czas, niż w 3. sesji. Biorąc pod uwagę dokładność z jaką Brytyjczyk jest w stanie ustawiać swój samochód należy się spodziewać, że własnie tak sie stanie.

 

  Grand Prix Austrii

  Sesja treningowa 3

    
    Kierowca  Czas  liczba
okrążeń
1     C. Leclerc  Ferrari  1:03.987  18
2     L.Hamilton  Mercedes AMG  1:04.130  21
3     V. Bottas  Mercedes AMG  1:04.221  23
4     S. Vettel  Ferrari  1:04.250  20
5     M. Verstappen  Red Bull  1:04.446  18
6     L. Norris  McLaren  1:05.986  19
7     P. Gasly  Red Bull  1:05.152  15
8     C. Sainz  McLaren  1:05.219  22
9     A. Giovinazzi  Alfa Romeo  1:05.336  17
10     D. Kvyat  Toro Rosso  1:05.391  25
11     A. Albon  Toro Rosso  1:05.481  29
12     N. Hulkenberg  Renault  1:05.514  21
13     K. Raikkonen  Alfa Romeo  1:05.514  21
14     S. Perez  Racing Point  1:05.523  18
15     R. Grosjean  Haas  1:05.620  20
16     L. Stroll  Racing Point  1:05.650  17
17     D. Ricciardo  Renault  1:05.878  19
18     K. Magnussen  Haas  1:06.017  11
19     G.Russell  Williams  1:06.676  23
20     R.Kubica  Williams  1:07.484  23

 

foto: Ferrari


Drukuj