GP Niemiec - kwalifikacje

Czy Vettel jest w stanie wznieść się na wyższy poziom?

Może tak, ale będzie to bardzo trudne, jeżeli jego samochód mu na to nie pozwoli.

Tak, jak przewidywano, Hockenheim powitało zawodników świetną, aczkolwiek dość męczącą aurą. Na początku sesji temperatura toru wynosiła już 460 C. Autorem najlepszego czasu kwalifikacji w zeszłym sezonie w GP Niemiec był Sebastian Vettel - 1:11.212 s. Ferrari zwykle zachowuje się lepiej w wyższych temperaturach niż Mercedes. Niemiecki zespół świętuje w trakcie tego weekendu 125 lat w sportach motorowych. Komentatorzy zastanawiali sie więc, czy Ferrari zrujnuje im podniosły nastrój? 

Niestety, bardzo szybko okazało się, że w samochodzie Vettela pojawiły się problemy już w pierwszej części kwalifikacji. Kierowca Ferrari zjechał do mechaników, w celu sprawdzenia powodu dla którego jego bolid stracił moc. Vettel, nie miał więc nawet szansy, aby zapisać na swoim koncie czas w Q1. To będzie kolejny, bardzo trudny weekend ... Zespół poinformował, że pojawił się problem z turbo w jego bolidzie.

Na 2 minuty przed końcem pierwszej cześci sesji godnie zastępował go Charles Leclerc. Ferrari miało więc słodko gorzki początek kwalifikacji. Do drugiej części kwalifikacji nie zakwalifikowali się także Lando Norris, Alexander Albon, George Russell i Robert Kubica.

 W Q2 pierwszy na tor wyjechał Lewis Hamilton na średniej mieszance. Brytyjczyk uzyskał bardzo dobry czas okrążenia i bardzo starający się, aby go pokonać Leclerc, nie był w stanie mu dorównać. Tymczasem, następnym kierowcą, który zgłosił kłopoty z mocą silnika był Max Verstappen z Red Bulla. Oczywiście, Holender natychmiast zjechał do garażu. W jego przypadku sprawy chyba wyglądały inaczej niż w przypadku Vettela. Kierowca Red Bulla szybko powrócił na tor i na niecałe 2 minuty przed zakończeniem Q2, uzyskał 4. czas, na miękkich oponach.

W ostatnich sekundach trwała walka o ułamki sekund pomiędzy Antonio Giovinazzim i Sergio Perezem. Temu drugiemu udało się  zepchnąć kierowcę Alfy Romeo z 10 pozycji, wykonując okrążenie szybsze od niego o 0.010 sekundy. Do Q3 nie zakwalifikowali się więc Giovinazzi, Magnussen, Ricciardo, Kvyat i Stroll. Swoją reprezentację w pierwszej 10. mają oprócz Mercedesa, Ferrari i Red Bulla, także Alfa Romeo, McLaren, Renault, Haas i Racing Point.

Finalna walkę o pole position rozpoczął zespół Mercedesa. Ich bolidy zaopatrzone zostały oczywiście w miękkie opony. Jedynym ich przeciwnikiem w tym momencie mógł być prawdopodobnie Max Vertstappen, ponieważ, już po 2 minutach tej częśći sesji wiedzieliśmy, że o czas nie będzie już walczył Charles Leclerc. Kierowca Ferrari wysiadł w garażu ze swojego bolidu i było jasne, że nie wyjedzie już na tor. Katastrofalna sobota dla Scuderia Ferrari... No i skończyło się jak zwykle - można powiedzieć - bo ponownie w tym sezonie, pole position zdobył kierowca Mercedesa. Lewis Hamilton nie pozostawił wątpliwości, kto jest panującym mistrzem świata.

 

  Grand Prix Niemiec

  Kwalifikacje

    
    Kierowca  Czas  Opony
1     L. Hamilton  Mercedes  1:11.767  S
2     M.Verstappen  Red Bull  1:12.113  S
3     V. Bottas  Mercedes  1:12.129  S
4      P. Gasly  Red Bull  1:12.522  S
5     K. Raikkonnen  Alfa Romeo  1:12.538  S
6     R. Grosjean  Haas  1:12.851  S
7     C. Sainz  McLaren  1:12.897  S
8     S. Perez  Racing Point  1:13.065  S
9    N. Hulkenberg  Renault  1:13.126  S
10     C. Leclerc  Ferrari 1:12.344  M
         
11     A. Giovinazzi  Alfa Romeo  1:12.786  S
12     K. Magnussen  Haas  1:12.789  S
13     D. Ricciardo  Renault  1:12.799  S
14     D. Kvyat  Toro Rosso  1:13.135  S
15     L. Stroll  Racing Point  1:13.450  S
         
16     L. Norris  McLaren  1:13.333  S
17     A. Albon  Toro Rosso  1:13.461  S
18     G. Russell  Williams  1:14.721  S
19     R. Kubica  Williams  1:14.839  S
*20      S. Vettel     Ferrari  DNS  S

  *Sebastian Vettel nie zaliczył okrążenia pomiarowego w Q1, na skutek awarii, sędziowie wyrazili jednak zgodę na jego start.

foto: Mercedes


Drukuj